Ο Κώστας Καραΐσκος, ο οποίος ασχολείται για χρόνια με τα τεκταινόμενα στη Θράκη και εκδίδει το περιοδικό «Αντιφωνητής», εκτιμά ότι δεν πρόκειται απλώς για μια απλή επιχειρηματική διείσδυση αλλά για μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο των γειτόνων για την ισχυροποίησή τους στην περιοχή. «Τη θέση των ελληνικών αγαθών που πετιούνται από τα ράφια παίρνουν τουρκικά, τα οποία μπορεί και να είναι επιδοτούμενα. Η επιχειρηματική επέκταση, όμως, αφορά και άλλους τομείς, όπως τα έπιπλα, τα κουφώματα, τα λάστιχα αυτοκινήτου, τα συστήματα θέρμανσης κ.λπ. Πρόσφατα, μάλιστα, αντιπροσωπία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης της Τουρκίας επισκέφτηκε για το σκοπό αυτό την Κομοτηνή», τονίζει.
Σοκολάτες, κέικ και μπισκότα σχεδόν... τζάμπα
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η εφημερίδα, σοκολάτα γνωστής εταιρίας (190 γραμμ.) πωλείται στην Κωνσταντινούπολη προς 1,1 ευρώ, ενώ στα ράφια των καταστημάτων της Ξάνθης και της Κομοτηνής προς 95 λεπτά.
Μπισκότα για παιδιά (200 γραμμ.) άλλης μεγάλης εταιρίας στην Τουρκία κοστίζουν 1 ευρώ και στη Θράκη 0,9 ευρώ.
Κουτί με σοκολατάκια (400 γραμμ.) στην ελληνική μεθόριο το βρίσκεις με 1,8 ευρώ και στην Κωνσταντινούπολη με 1,9 ευρώ. Πτι μπερ (135 γραμμ.) πωλούνται προς 50 λεπτά στην Κομοτηνή και προς 55 λεπτά στην Τουρκία. Μπουκαλάκι νερό στην Κωνσταντινούπολη πωλείται αντί 30 λεπτών, τιμή ίδια με αυτή που το βρίσκει κανείς στη Θράκη.
Κέικ (200 γραμμ.) στην Ελλάδα κοστίζει 2,3 ευρώ και στη γειτονική χώρα 2,5 ευρώ.
Επιδοτούσαν ακόμη και το ΚΤΕΛ Κομοτηνή – Κωνσταντινούπολη
Γραμμή των ΚΤΕΛ που συνέδεε μέχρι πριν από μερικούς μήνες την Κομοτηνή με την Κωνσταντινούπολη φέρεται να επιδοτούσε το τουρκικό κράτος.
Αυτό αποκαλύφθηκε από συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα «Aksam» ο διευθυντής της εταιρίας Kamil Koç, η οποία είχε αναλάβει το συγκεκριμένο δρομολόγιο μαζί με ελληνική εταιρία, καθώς βάσει της νομοθεσίας αυτές οι διαδρομές πρέπει να αναλαμβάνονται από κοινού. «Από τα δρομολόγια στην Ελλάδα δεν έχουμε κέρδος, αλλά είναι σημαντικό η Kamil Koç να υπάρχει εκεί. Γι' αυτό το λόγο επιδοτούνται», είχε δηλώσει ο Τούρκος διευθυντής.
Όπως αναφέρει στον «Τύπο της Κυριακής» ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Ροδόπης, Πέτρος Δεληγκιώζης, σε αντίθεση με την τουρκική εταιρία η ελληνική, που είχε το άλλο 50% των δρομολογίων, δεν τα έβγαζε πέρα, με συνέπεια να εγκαταλείψει και η γραμμή να διακοπεί. «Οταν το 2009 είχαμε καταφέρει να κερδίσουμε το μεγαλύτερο κομμάτι του επιβατικού κοινού, χάρη στις τουρκικές εταιρίες ξαφνικά το εισιτήριο για Κωνσταντινούπολη έπεσε από τα 23 στα 10 ευρώ. Έτσι, για εμάς ήταν αδύνατο να αντεπεξέλθουμε».
Παράλληλα, ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Ροδόπης συμπληρώνει: «Ενας άλλος παράγοντας για τον οποίο μειονεκτούμε είναι ότι τα λεωφορεία τους βάζουν αφορολόγητα καύσιμα, καθώς εισέρχονται στην Ελλάδα από τρίτη χώρα. Το αποτέλεσμα είναι οι ντόπιοι επιχειρηματίες να περνούν δύσκολες ώρες».
Χαμηλότοκα δάνεια σε Έλληνες στρατιωτικούς από την τράπεζα Ziraat
Τα υποκαταστήματα της τουρκικής τράπεζας Ziraat σε Ξάνθη και Κομοτηνή, εκμεταλλευόμενα την οικονομική κρίση, αυξάνουν την ισχύ τους.
Όχι μόνο δανείζουν με χαμηλά επιτόκια που έχουν πέσει κατά καιρούς στα καταναλωτικά ακόμα και στο 3%, αλλά, σύμφωνα με τραπεζικούς κύκλους, εξαγοράζουν χρέη από πολίτες και επιχειρηματίες, κυρίως μουσουλμάνους, που μεταφέρουν στη Ziraat τις οφειλές τους και κατόπιν τις αποπληρώνουν με χαμηλότερα επιτόκια. Παράγοντες της Θράκης επισημαίνουν ότι η τράπεζα δεν έχει μόνο οικονομικό ρόλο και αυτό προκαλεί ανησυχία.
Πολλοί κάτοικοι της περιοχής φοβούνται πως το σχέδιο οικονομικής διείσδυσης των γειτόνων έχει και άλλες παραμέτρους... Είναι γνωστό άλλωστε σε όλους μας πως με την παραμικρή ευκαιρία προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στην περιοχή!
Κάτι τέτοιο, όπως είναι φυσικό, δεν πρέπει να επιτραπεί εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης..


οι μονοι που βρισκουν φυσιολογικες τις ενεργειες της τουρκιας στην θρακη θαναι οι οπαδοι της ελεφτερης αγορας και βεβαια οι συνιστωσες του συριζα...