Εξοπλιστικό πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης συντάσσουν τα Γενικά Επιτελεία. Μόνο που η έκτακτη ανάγκη δεν έχει να κάνει με τις πραγματικά μεγάλες επιχειρησιακές τους απαιτήσεις –ειδικά στην Πολεμική Αεροπορία- αλλά με την οικονομία της χώρας.
Κατά μία άποψη πρόκειται για ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα που αφορά περισσότερο στην προμήθεια ανταλλακτικών για υπάρχοντα οπλικά συστήματα και τη συντήρησή τους. Αφορά τη 15ετία 2011-2025 και σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ο Κόσμος του Επενδυτή» είναι ύψους 18.144.011.494 δις!
Για να εντοπίσει κάποιος νέα αγορά σ΄ αυτό το εξοπλιστικό πρόγραμμα πρέπει να φθάσει στο νούμερο 10 της λίστας,όπου προβλέπεται η κατά τους επιτελείς του ΓΕΑ τουλάχιστον «επείγουσα ανάγκη» προμήθειας νέου μαχητικού αεροσκάφους. Σύμφωνα με τις εισηγήσεις που υπάρχουν πρέπει να αγοραστούν τουλάχιστον 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη από τα μαχητικά τέταρτης γενιάς τα οποία κυκλοφορούν στην «αγορά». Το προβλεπόμενο κονδύλι βέβαια δεν αρκεί . 2.398.760.000 δις προβλέπονται έναντι των 3.200.000.000 της αρχικής πρόβλεψης.
Η ναυπήγηση των νέων φρεγατών για την οποία πολύς λόγος έγινε αυτή την εβδομάδα βρίσκεται στη 12η θέση του εξοπλιστικού προγράμματος με προβλεπόμενη δαπάνη 2.600.000.000 και πραγματικό κόστος όπως επισημαίνει η εφημερίδα Κόσμος του Επενδυτή τουλάχιστον 4 δις ευρώ.
Το βέβαιο είναι ότι με βάση και την εξοπλιστική φρενίτιδα που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία οι αναγκαστικές «εκπτώσεις» στους ελληνικούς εξοπλισμούς προκαλούν προβληματισμό. Η Ελλάδα αν και έχει σπαταλήσει θηριώδη ποσά σε αγορές εξοπλισμών εξακολουθεί να έχει τεράστιες μαύρες τρύπες στο οπλοστάσιό της ,αφού η λογική των επιλογών που έγιναν οι περισσότερες αγορές αποδείχτηκε τελείως λανθασμένη.
Για να λέμε τα πράγματα με τ΄ όνομά τους,αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην ΠΑ. Η απόσυρση μεγάλου αριθμού αεροσκαφών είναι αναπότρεπτη πραγματικότητα ,όπως και η παραγγελία 100 F-35 από τη Τουρκία. Η καθυστέρηση του προγράμματος παράδοσης αυτών των αεροσκαφών λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη του αεροσκάφους και η «εισοδό» τους στο Αιγαίο μετά από το 2015-16, δίνει μία τελευταία ευκαιρία στην Ελλάδα να κρατήσει τη «ψαλίδα» σχετικά κλειστή.
Συζητήσεις γίνονται στο ΓΕΑ, η πολιτική ηγεσία έχει πειστεί για την αναγκαιότητα να ανοίξει ζήτημα επιλογής νέου μαχητικού,το ερώτημα είναι αν και πότε θα πειστεί και το Μέγαρο Μαξίμου.
Οι προτάσεις που ακούγονται για εκσυγχρονισμούς αεροσκαφών θα συζητηθούν αλλά είναι δεδομένο ότι δεν έχου μεγάλη υποστήριξη από τους πτεράρχους του ΓΕΑ,οι οποίοι τις θεωρούν «μπαλώματα».
Κατά μία άποψη πρόκειται για ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα που αφορά περισσότερο στην προμήθεια ανταλλακτικών για υπάρχοντα οπλικά συστήματα και τη συντήρησή τους. Αφορά τη 15ετία 2011-2025 και σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ο Κόσμος του Επενδυτή» είναι ύψους 18.144.011.494 δις!
Για να εντοπίσει κάποιος νέα αγορά σ΄ αυτό το εξοπλιστικό πρόγραμμα πρέπει να φθάσει στο νούμερο 10 της λίστας,όπου προβλέπεται η κατά τους επιτελείς του ΓΕΑ τουλάχιστον «επείγουσα ανάγκη» προμήθειας νέου μαχητικού αεροσκάφους. Σύμφωνα με τις εισηγήσεις που υπάρχουν πρέπει να αγοραστούν τουλάχιστον 40 νέα μαχητικά αεροσκάφη από τα μαχητικά τέταρτης γενιάς τα οποία κυκλοφορούν στην «αγορά». Το προβλεπόμενο κονδύλι βέβαια δεν αρκεί . 2.398.760.000 δις προβλέπονται έναντι των 3.200.000.000 της αρχικής πρόβλεψης.
Η ναυπήγηση των νέων φρεγατών για την οποία πολύς λόγος έγινε αυτή την εβδομάδα βρίσκεται στη 12η θέση του εξοπλιστικού προγράμματος με προβλεπόμενη δαπάνη 2.600.000.000 και πραγματικό κόστος όπως επισημαίνει η εφημερίδα Κόσμος του Επενδυτή τουλάχιστον 4 δις ευρώ.
Το βέβαιο είναι ότι με βάση και την εξοπλιστική φρενίτιδα που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία οι αναγκαστικές «εκπτώσεις» στους ελληνικούς εξοπλισμούς προκαλούν προβληματισμό. Η Ελλάδα αν και έχει σπαταλήσει θηριώδη ποσά σε αγορές εξοπλισμών εξακολουθεί να έχει τεράστιες μαύρες τρύπες στο οπλοστάσιό της ,αφού η λογική των επιλογών που έγιναν οι περισσότερες αγορές αποδείχτηκε τελείως λανθασμένη.
Για να λέμε τα πράγματα με τ΄ όνομά τους,αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην ΠΑ. Η απόσυρση μεγάλου αριθμού αεροσκαφών είναι αναπότρεπτη πραγματικότητα ,όπως και η παραγγελία 100 F-35 από τη Τουρκία. Η καθυστέρηση του προγράμματος παράδοσης αυτών των αεροσκαφών λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη του αεροσκάφους και η «εισοδό» τους στο Αιγαίο μετά από το 2015-16, δίνει μία τελευταία ευκαιρία στην Ελλάδα να κρατήσει τη «ψαλίδα» σχετικά κλειστή.
Συζητήσεις γίνονται στο ΓΕΑ, η πολιτική ηγεσία έχει πειστεί για την αναγκαιότητα να ανοίξει ζήτημα επιλογής νέου μαχητικού,το ερώτημα είναι αν και πότε θα πειστεί και το Μέγαρο Μαξίμου.
Οι προτάσεις που ακούγονται για εκσυγχρονισμούς αεροσκαφών θα συζητηθούν αλλά είναι δεδομένο ότι δεν έχου μεγάλη υποστήριξη από τους πτεράρχους του ΓΕΑ,οι οποίοι τις θεωρούν «μπαλώματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου